‘De beeldend kunstenaars André en Ineke Keikes zochten naar een letterlijk teken aan de wand, dat steeds verandert. Net als het water, de tijd of als een krant. (. . . . .) Niets is constant, alles stroomt, en volgens Keikkeik is ook een kunstwerk zelf steeds in beweging. Dat valt heel letterlijk te nemen want het Argusteken is nooit af’

Arend Evenhuis in de kunstbijlage van Trouw

*

Oud-minister van cultuur Hedy d’Ancona,

zei ter gelegenheid van de tiende jaargang van Argus, zich vooral aangesproken te voelen door de ‘suppletie-kant’ van het project. De ‘selectie-kant’, die mensen dwingt om onderdelen soms weer te verwijderen, noemde ze ‘pijnlijk, maar ook spannend’.

*

‘Bij veel mensen bestaat de opvatting dat een kunstwerk pas voltooid is wanneer de kunstenaar de laatste hand aan het kunstwerk heeft gelegd. Keikkeik heeft een andere opvatting.’

Donald van den Heuvel in het tijdschrift Beeldraad

*

‘Keikkeik doet je telkens weer beseffen dat geen keuze onschuldig is.’

Peter Phillips, kunstcriticus

*

'Personal Landscapes zijn een aaneenschakeling van associatiemogelijkheden, vormgegeven op de zorgvuldige manier die we kennen van Keikkeik'

Johanna Schuurman, kunstcriticus

clauditahomeiconpreview